Handelsbetingelser
Indledning

www.smykkehjertet.dk ejes og drives af:

SMYKKEHJERTET ApS
Nørregade 12G
7100 Vejle
CVR-nr. 35660941
Telefon: 75728085
Email: info@smykkehjertet.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.smykkehjertet.dk til levering i Danmark.
Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.
Nedenstående betingelser er gældende ved online køb hos www.smykkehjertet.dk. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.smykkehjertet.dk.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og www.smykkehjertet.dk.

Disse handelsbetingelser (“Betingelserne”) finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os.

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Smykkehjertet.dk har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.
Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.

Bestilling og betaling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, eller i weekenderne, vil blive behandlet den følgende hverdag. Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalingsfejl el.lign.
Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel
Der tages desuden forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer, korrekturfejl samt force majeure.

Betalingsmidler
Hos Smykkehjertet tilbyder vi følgende betalingsmuligheder: Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard. Dine kortoplysninger bliver ved bestilling i vores webshop sendt direkte til Nets i krypteret form via en sikker SSL-forbindelse, og det er således kun dig og Nets, der kan aflæse denne information. Dine kortoplysninger bliver ikke set eller gemt på webshoppen.

Udover betaling med betalingskort, tilbyder vi også betaling via MobilePay.

Alle priser på Smykkehjertet.dk er inkl. moms.

Lager
Hos Smykkehjertet bestræber vi os på altid at have vores lagerstatus opdateret. Sker det, at vi ikke har en vare på lager, og der forekommer uventet forlænget leveringstid, vil du hurtigst muligt blive kontaktet pr. telefon eller e-mail. Vi vil herefter finde den bedste løsning for dig.

Levering og forsendelse
Alle smykker købt på webshoppen bliver pakket flot ind, uden at du skal betale ekstra. Desuden tilbyder vi gratis fragt i Danmark. Leveringstiden afhænger af om varen er på lager, men vi bestræber os på at kunne levere inden for 1-5 hverdage (7-10 hverdage, hvis varerne ikke er på lager), da de fleste af vores leverandører har dag-til-dag levering. Levering af varer fra Smykkehjertet anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen for varer købt hos Smykkehjertet overgår derfor til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Smykkehjertet.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Smykkehjertet.dk side, er denne af vejledende art.

Emballage
Vi pakker altid vores varer i forsvarlig emballage, der sikrer at varen ikke bliver beskadiget under transport. Skulle det ske, at du modtager dine varer med opbrudt eller ødelagt emballage, bør du afvise at modtage varen eller hurtigst muligt rette henvendelse til PostNord eller GLS, afhængig af hvem der har leveret dine varer. Du er velkommen til at kontakte os, så vi kan hjælpe dig overfor PostNord eller GLS. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen.

Fortrydelsesret
Smykkehjertet.dk yder 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Emballagen skal være uåbnet. Varer som er brugt tages ikke retur. Hvis en urkasse har været åbnet eller lænken har været kortet af, tages det ikke retur. Varer som er specialfremstillet eller ændret i størrelse kan ikke returneres. Du skal prøve varen af på samme vis, som hvis du stod i en af vores fysiske butikker – du kan altså afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Desuden er det dig, som bærer risikoen, når du sender en vare retur til os. Vi anbefaler derfor, at du sender varerne retur som rekommanderet pakke eller værdiforsendelse, alt afhænging af varens værdi.

Returnering
Skal en vare købt online i vores webshop byttes eller vil du have pengene tilbage:

1. Send den ubrugte vare retur pakket forsvarligt ind, til nedenstående adresse.

SMYKKEHJERTET ApS
Nørregade 12G
7100 Vejle

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track & trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

2. Vedlæg faktura, med tydeligt ordrenummer, samt en kort beskrivelse over hvad du ønsker.

Fakturaen modtages sammen med de bestilte varer. Ordrebekræftelsen er ikke gældende som faktura.

Vi bytter så varen eller tilbagefører pengene til det betalingskort som du har benyttet på Smykkehjertet.dk.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

OBS: Varer købt i webshoppen kan også returneres i din nærmeste Smykkehjertet butik indenfor 30 dage fra den dato, der står på byttemærket, eller ombyttes til andre varer indenfor 60 dage.

BEMÆRK: Fortrydelses- og returretten er ikke gældende, hvis du reelt har taget varen i brug og/eller hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Du skal sende varen tilbage i samme stand, som den er modtaget, og i original og intakt emballage.

Er der yderligere spørgsmål ang. returnering, er du velkommen til at ringe på tlf.: +45 75 35 31 31.

Reklamation
I henhold til købeloven, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation – medmindre fejlen skyldes misligholdelse eller overlast. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Smykkehjertet.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Smykkehjertet ApS.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Smykkehjertet ApS har stillet dig i udsigt.

Bemærk yderligere, at du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke til os indtil modtagelsen. Husk derfor at pakke varen i forsvarlig emballage og gemme kvitteringen for afsendelsen til evt. fremtidig reference.

Klageadgang
Hos Smykkehjertet.dk gør vi meget ud af, at kunden er i centrum og får den bedst mulige kundeservice. Beklageligvis kan der ske misforståelser så du, som kunde, ikke føler at du har fået en god service.

Hvis det skulle ske, ser vi gerne at du skriver til os derom på info@smykkehjertet.dk. Nedenstående har vi indsat, som loven foreskriver det, et link hvor man som kunde kan indgives en klage til klageportalen for Nævnenes Hus. Vi håber dog, at du, som kunde, vil indgå i dialog med os om en evt. klage, inden den indgives.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.